Bagel-ul de aur

Într-un interviu acordat presei americane acum mai mulți ani, inegalabila Nadia Comăneci i-a spus reporterului: ”Romanians have a saying, ‘Not every dog has a bagel on its tail.’ It means that not all streets are paved with gold.”

Sigur că traducerea covrigului prin bagel este un pic forțată cultural, dar necesară ca să priceapă americanul ce vrea să zică românul. Însă, ar fi mult mai interesant dacă am trece peste aspectul lingvistic și ne-am concentra un pic pe conținut. Bagel-ul exprimă, în acest caz, ceva bun, de dorit, ba chiar de căutat. Și odată cu asta, ieșim din orice metaforă, plonjând direct în realitate: bagelul chiar este bun, de dorit și de căutat.

Traseul cultural al acestui produs de panificație este extrem de interesant: a apărut în comunitatea evreilor așkenazi din Polonia încă înainte de secolul XVII, a ajuns în America odată cu emigrația creatorilor săi, a cucerit Lumea Nouă încă de la începutul secolului XX și acum se întoarce, victorios, în Europa, unde seduce tot mai mulți consumatori.

Deși pare simplu, bagelul este un produs complex, care necesită succesive procese de fierbere și coacere a unui aluat atent plămădit din felurite ingrediente ce trebuie să stea riguros în proporții. Nu-i ușor să faci un bagel bun, iar ceea ce vă oferim noi este o selecție care a urmărit să găsească specificul gustului românesc în chiar calitatea bagelului. Baza unui mic dejun consistent, dar și a unor sandvișuri mai gustoase decît cele făcute cu orice gen de pâine, bagelul nostru este tot mai apreciat și tot mai căutat.

Noi vă oferim bagelul cu susan, anume ca să înțelegeți ce vrea să zică Nadia Comăneci când echivalează pavajul de aur al unei străzi cu deliciosul bagel…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *